Absolut Vodkas nya app
Fick ett mail från Jung Relations med info om Absoluts nya app, troligtvis eftersom jag skrivit lite om Absolut och digitala medier tidigare. Eftersom det är det första PR-utskicket som inkommer till den här bloggen och jag därmed är ganska lättfotad tänkte jag förmedla några rader. Övriga bidragande orsaker är att jag gillar Absolut, att jag gillar appar med koppling till sociala funktioner och att det trots allt är fredag, tammejtusan!
Nytt i den nya appen är att den samlar dina preferenser över tid och anpassar rekommendationer efter detta, vilket känns kul. Instruktionsvideor känns också som en kul feature.
Absolut har hoppat på det sociala tåget vilket jag verkligen tycker är relevant! Funktionen “I’ll Have One” visar i realtid vad som beställs runtom i världen, vad dina Facebookkompisar beställer samt en topplista på de mest beställda drinkarna i världen. Varianter av detta har man själv varit inne på flera gånger för kunder som jobbar med allt från mat till dejtingsajter. Alltid kul att se tendenser över landet. En grej som rullar just nu är Polarbröds Facebook-kampanj ”Vilken sida av brödet smörer du” där man kan se att Göteborgare smörar släta sidan, Stockholmare den fluffiga. Onödigt men småroligt vetande.
Demo-video nedan, ladda ner appen HÄR.