Om kungahusets bebisar och Instagram i Aftonbladet
När kungahuset valde att tillkännage att Vickan o Daniel väntade barn igen via Instagram väckte det viss uppmärksamhet. Jag var med o kommenterade i Aftonbladet med sägningar som:
”De lever ju upp till ”För Sverige i tiden” kan man säga – med 3 miljoner användare i Sverige är vi en an de absolut starkaste marknaderna för Instagram (som har 300 miljoner användare globalt). I Sverige är Instagram det nya mainstream och det är
Nog extremt vanligt för många svenska par att tillkännage en graviditet utanför den närmsta kretsen via Insta”
En ganska kul ögonöppnare kring hur sociala medier verkligen blir en integrerad del av HELA samhället..
Nils Andersson, Nisse för många. Göteborgare från början, flyttade upp till Stockholm för 4 år sedan nu. Jobbat 6 år som "Senior Media Planner Interactive" på mediebyrån Carat. Numera byråchef på hybridbyrån Isobar. Bor i Birkastan med Malin och lilla Sigrid.