Spotify bjuder på insikter och inspiration

Spotify har släppt en ny sida för potentiella annonsörer. Sidan är inte bara extremt snygg och elegant mobilanpassad, den innehåller också mycket intressant och matnyttigt.

 

Spotify for business

 

Ett axplock av intressanta fakta;

 

  • Andelen mobilt lyssnande har tredubblats bara under senaste året
  • En genomsnittlig användare som använder både dator och mobil lyssnar på Spotify hela 146 minuter per dag
  • Mobillyssnande är mer utspritt över dygnet än dator-lyssnande
  • Ljudannonser ger i snitt 60% bättre ad awareness än vanliga online-kampanjer utan ljud

 

I tillägg till insikterna finns ett bibiliotek med kreativa kampanjer som man kan inspireras av – inklusive beskrivningar av kampanjerna och deras resultat. Bl.a. Volvos XC60-lansering med Swedish House Mafia, och kampanjer för såväl Reebok som BMW.

 

Kudos till Spotify för en snygg och intressant sida – mycket läsvärt!

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *