I Dagens Industri om flaskhalsar för mobil reklam

I Dagens Industri om flaskhalsar för mobil reklam

19 maj, 2014 Av av nilserikjonas

För ett tag sedan pratadejag med DI om mobilt, och om varför inte annönspengar och kreativt fokus flyttar till den mobila kanalen lika snabbt som konsumenternas rör sig dit.

NILS WIMBY DAGENS INDUSTRI 2

(C) Dagens Industri

 

Artikeln finns HÄR, dock endast för prenumeranter. I grunden handlar det om en omställning, där annonsörer måste testa och mäte värde av mobilt, och kreativa byråer måste lära sig att utnyttja de fulla möjligheterna i mobilen som reklamkanal. Samtidigt är just mobilt lätt att skjuta upp, om man skall prioritera sina insatser och det finns andra beprövade alternativ.

 

Min åsikt är dock att det är bråttom att ta tag i den mobila frågan, utifrån den snabba förflyttningen av konsumenters tid från print och webb till mobilt..