Att ringa – nu på femte plats över aktiviteter med mobilen

29 juni, 2012 Av av nilserikjonas

O2 har kollat på vad man använder sin smartphone till, och det är onekligen intressant läsning, inte minst med avseende på den snabbt växande marknaden för mobil internetannonsering;

 

 

 

Surfa nätet är det man använder sin smartphone mest till, 25 minuter per dag (varav majoriteten är sociala medier. Intressant med tanke på Facebooks kommande mobila erbjudande)

Lyssna på mysik kvalade in på pallplats med 15.5 minuter, faktiskt före att spela spel på 14,5 minuter

Och sen då röstsamtal, på en femte plats med runt 12 minuter per dag.

 

Intressant är också vad man anger att man ersätter med sin smartphone;

Väckarklocka (54%)

Klocka (46%)

Digitalkamera (39%)

Laptop (28%)

Spelkonsol (11%)

 

Mobilen håller verkligen på att bli människans bästa vän. Detta trycker vidare på hur oerhört viktigt det är för företag och varumärken att komma igång med mobila satsningar och strategier nu.. Hela studien känns som en rätt bra väckarklocka. Väckarklocka, som inte ens hälften använder längre.