Hashtagen #mediebyrå

2 februari, 2012 Av av nilserikjonas

Såhär; Vi är en liten ankdamm av folk på mediebyråer. Enligt uppgift (från Jan Berkö på Resumé) runt 600 stycken.

 

Samtidigt finns det ganska mycket åsikter om vårt gebit. Marknadsavdelningar, medier, mediesäljare, branchorganisationer och reklambyråer tycker saker. Våra kunder tycker saker. Vi tycker saker om varandra.

 

En del samlas på branchens huvudarena dagensmedia.se. En del samlas på reklamarnas resume.se. Och mycket skvalpar runt i sociala media, kanske lite utan någon överblick. Därför tänkte jag att man kanske kunde börja använda hashtagen #mediebyrå så att man kan se allt som sägs om branchen. Kan bli kul! Se exempel nedan, och en ruta om allt som sägs om #mediebyrå på twitter i rutan här till höger. Kan bli kul, kan bli upplysande, kan bli gruff. Vem vet? Nu kör vi!!

 

 

  • ”Vilken är Sveriges bästa #mediebyrå? Egentligen?”

 

  • ”Kanal5-fest ikväll, då ska väl varenda #mediebyrå slå klackarna i taket idag”

 

  • ”??? är som enda #mediebyrå nominerad till ett guldägg i år”

 

  • ”Jag jobbar på #mediebyrå A, den är mycket bättre än #mediebyrå B, som suger. Fullständigt”