Årets Marknadschef

28 oktober, 2010 Av av nilserikjonas

Igår (27 okt) gick spektaklet ”Årets Marknadschef” i regi av tidningen Resumé av stapeln på vinterträdgården på Grand. En ganska homogen samling av Audikörande, iPhoneviftande wasps.

God mat och fiiint dukat!

Viggo Cavling stod på scenen. Gjorde ett bra jobb som konfrencier – roligast blev det dock när Amelia Adamo vände på steken och började fråga ut Viggo, bl.a. om hans oidipala tendenser..

Google sponsrade, Nicole Haman, Elisabeth Gunolf (bilden) och hela gänget hade glada t-shirts på sig. På Grand. Fashion bodde inte där riktigt, men de delade ut pris för bästa Youtube-kanal till vår kund Disney, och då var allt förlåtet.

Vinnare i någon form av reklamcup blev Grey och Lidl. Det stora priset Årest Marknadschef alla kategorier gick till Claes Tellfrån Nordea.

Nämnas kan också att jag satt vid samma bord som Claes de Faire.Eftersom han sedan en månad lämnat Resumé hade han till stor besvikelse inget insideskvaller eller förhandstips på vilka som skulle vinna. Tacka vet jag Fredrik Svedjetun som på senaste hundravattaren satt och viskade alla vinnare 5 sekunder innan de ropats ut på scenen..