Mobilannonsering hos mediehusen – hur säljer man

22 september, 2010 Av av nilserikjonas

Historisk utveckling av tänket kring mobilt hos mediehusen;

  1. Vi måste väl ha en mobilsite – inget annonssälj..
  2. Den ser ut som skit, vi måste anställa en kille – kille som jobbar med mobilt kostar pengar. Vi borde försöka täcka hans lön.
  3. Trafiken börjar växa – Tittar man på siffrorna borde vi kunna tjäna pengar här! Sälj lite nu grabbar
  4. Mobilsurf knaprar in på volymer och stjäl intäkter från kassakon, vanliga siten – Herregud, dags att börja fokusera på mobilt sälj, utöka kompetensen och hitta lite kreativa annonslösningar!

 

Kolla på jämförelsen trafikutveckling senaste tiden på vanliga aftonbladet.se och aftonbladets mobilsite, tänk bort sista 2 veckorna som är valveckorna..

Aftonbladet.se, källa kiaindex.se

mobil.aftonbladet.se, källa kiaindex.se

Läge för många att börja fokusera på mobilsäljet kanske? Börja titta på kreativa annonsformat? Bredda kompetensen inom säljavdelningen om produkten?  🙂