Kul kampanj från Manpower..

30 augusti, 2010 Av av nilserikjonas

Den här fick både klick, engagemangstid på kampanjsidan OCH ett ”share on Facebook” från mig. Kul kampanj!

 

Vad får då en luttrad onlinerådgivare att gilla en kampanj.. Ett par grejer jag direkt ser som bra med detta;

Enkel interaktion i bannern. Flytta content / engagemang närmare konsumenten. Med en snitt-klickrate i det här landet på 0,10% måst eman fånga uppmärksamhet innan klicket. Det gör man här!

  • Kampanjsidan fortsätter där bannern sludade. Kontinuerlig resa, samma budskap, samma grafiska språk. Dessutom följer mina svar från bannern med till kamoanjsidan, slipper fylla i mina svar igen
  • Fortsatt interaktion – utan att kräva för mycket. Här finns massa kul små grejer att pilla med, hur länge eller kort til jag vill. Behöver inte fylla i några konstaktuppgifter eller fylla i ett test på 35 minuter innan jag får feedback – det händer grejer direkt
  • Ger något kul, pull istället för push. Att ”kränga” en produkt kan vara svårt att göra det tråkigt f¨ör mottagaren. Här ger man iställer bort något produktnära (fun facts) och håller min uppmärksamhet i flera minuter. Hade man försökt kränga på mig rekruteringstjänster hade jag klickat bort på 2 röda.

 

Bra grejer!